Formule management is het ontwikkelen, beheren en aanpassen van regels en procedures om retailprocessen te optimaliseren en te standaardiseren, waardoor de efficiëntie en effectiviteit van de organisatie worden verbeterd.
Onze expertise en kracht omvat het monitoren en bijsturen van de prestaties van de formule om te blijven voldoen aan de behoeften van de organisatie en de markt. Daarbij baseren we de opzet van onze programma’s op systeem 1 en 2 van Daniel Kahneman.
- Systeem 1 – onderwerpen die bepalend zijn voor de eerste indruk, het gevoel dat de klant krijgt en door medewerkers alleen indirect kunnen worden beïnvloed.
- Systeem 2 – onderwerpen die de vaardigheden en het bewust gedrag van medewerkers in kaart brengen, die door de medewerker direct kunnen worden beïnvloed.
Deze systemen hebben we vertaald naar twee assen die altijd verankerd zijn in ons meetinstrument om de formule executie te meten:
- Basis op orde bijvoorbeeld is de winkel schoon, opgeruimd en worden de zintuigen juist geprikkeld?
- Service op orde gaat over de klantvriendelijkheid van de medewerkers in de winkel. Geven zij een warm welkom, creëren zij fans op de winkelvloer of verrassen ze de klant bij de kassa?