HEMA deelde de wens om focus te leggen op de nieuwe strategie, en dan vooral geconcentreerd op de 5e klantbelofte, de ‘G van gezellig’. HEMA wil dat klanten winkelen bij HEMA als gezellig ervaren, zodat ze graag (terug)komen en meer uitgeven. Het klantgericht gedrag moest duurzaam worden verbeterd, dus niet een kortstondige boost krijgen, maar structureel beter gaan. Vanuit deze klantwens heeft &beyond in samenwerking met HEMA het Hi5 programma opgezet; een programma gericht op medewerkers en voor klanten; het zijn immers de medewerkers, onder begeleiding van hun manager, die het klantgericht gedrag tot stand brengen in de winkel. Om extra energie in het programma te krijgen, hebben we gebruik gemaakt van de belangrijkste commerciële perioden van het jaar; in aanloop naar zo’n ‘event’ komt een zetje in de rug vaak goed terecht.
Met ons programma hebben we ons gericht op de belangrijke klantmomenten in de winkel:
- Het Warme Welkom
- Fans creëren op de winkelvloer
- Verrassen aan de (zelfscan)kassa
Dit zijn herkenbare momenten voor medewerkers én klanten waardoor we ons programma praktisch hebben kunnen insteken.