fbpx
Automotive > Renault
Renault logo

Renault

Renault is de grootste autofabrikant van Frankrijk en met haar rijke geschiedenis een toonaangevend merk binnen de internationale automarkt.

Renault heeft de ambitie om een uniform uitstekende service te kunnen bieden bij de meer dan 80 dealers in Nederland. Renault heeft &beyond gevraagd om een volledig inzicht te voorzien in de landelijke kwaliteit van de service en deze te monitoren in een overzichtelijk dashboard, waarbij de kwaliteit in een oogopslag zichtbaar is.

Lead + Call Mystery programma Dashboard
Accessoires check app

Renault Nederland heeft de volgende uitdaging bij &beyond voorgelegd:

Hoe zorgen wij ervoor in een zeer omvangrijk dealerlandschap dat de kwaliteit van het dealer-klantcontact uniform op het niveau komt dat Renault ambieert?

Vanuit deze uitdaging werden de volgende vragen geformuleerd:

  • Hoe meten wij de kwaliteit van het contact tussen klanten en onze dealers?
  • Hoe geven wij onze dealers handvaten om hun contactkwaliteit te verbeteren?
  • Hoe nemen wij dealers mee in onze ambitie op het gebied van kwaliteit van klantcontact?

Om de kwaliteit te borgen die Renault ambieert ontwikkelde &beyond, in nauwe samenwerking met Renault Nederland, het Mystery Call & Lead programma. Binnen dit programma wordt de kwaliteit van het contact met alle Renault dealers in Nederland gemeten. Hiervoor is:

  • De kwaliteit gekwantificeerd en gedefinieerd.
  • Een meetprogramma opgesteld, waarbij professionele adviseurs zich voordoen als klant (mystery shopping) en de dealers voorzien van handvaten om te verbeteren.
  • Een kwaliteitsdashboard ontwikkeld waarin de kwaliteit van het contact met de dealers en Renault Nederland in een oogopslag real-time te volgen is.
  • Rapportagesoftware ontwikkeld die de mogelijkheid biedt tot het geautomatiseerd opstellen van heldere rapporten.

&beyond voert binnen dit programma jaarlijks meer dan 1.700 metingen uit voor Renault Nederland. Hiermee maken wij kwaliteit inzichtelijk en stuurbaar voor zowel Sales als Aftersales.

Met het programma heeft &beyond binnen 2,5 jaar de kwaliteit van het contact binnen het gehele Renault dealerlandschap naar het niveau kunnen helpen dat Renault Nederland ambieert.

  • Voor het Aftersalescontact is er een gemiddelde kwaliteitssteiging van meer dan 15% gerealiseerd.
  • Voor het Salescontact is er een gemiddelde kwaliteitssteiging van 12% gerealiseerd.

Verbeterd klantcontact brengt meer sales en een hoger bonbedrag met zich mee. In de komende jaren ambieert &beyond, samen met Renault Nederland, om het klantcontact naar nieuwe hoogtes te brengen.